WallGold

قوانین و مقررات

موافقت‌نامه (شرایط عمومی) استفاده از خدمات وال‌گلد

خدماتی که شما در بستر برخط وال‌گلد دریافت می‌کنید توسط شرکت کیمیا گستران خلق ثروت (سهامی خاص) ارائه می‌شود. بستر برخط وال‌گلد بستری است که برای کاربران خود امکان استفاده از خدمات گوناگونی مانند خرید طلا و مصنوعات طلا را فراهم می‌کند. از آنجایی که بستر برخط وال‌گلد تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است، استفاده از خدمات آن نیازمند رعایت شرایط و مقرراتی است که بر مبنای الزامات قانونی کشور تدوین شده است. این شرایط و مقررات («موافقت‌نامه استفاده از خدمات وال‌گلد»، «موافقت‌نامه» یا «شرایط عمومی») در این متن آورده شده است و مطابق با مواد ۱۰ و ۲۱۹ قانون مدنی ایران، شما با استفاده از خدمات بستر برخط وال‌گلد، ثبت‌نام یا ایجاد حساب کاربری در آن، علاوه بر اعلام آگاهی و فهم کامل خود از موافقت‌نامه، رضایت و پایبندی خود به تمام مفاد آن را اعلام می‌دارید.

طرفین این موافقت‌نامه از یک سو شرکت کیمیا گستران خلق ثروت (سهامی خاص) («وال‌گلد») و از سوی دیگر هر شخصی است که با مشخصات سجلی یا ثبتی اعلامی، خواهان دریافت خدمات ارائه‌شده در بستر برخط وال‌گلد است («کاربر»). کاربر و وال‌گلد در این موافقت‌نامه مجتمعاً «طرفین» نامیده می‌شوند. موافقت‌نامه در شهر تهران و در اقامتگاه وال‌گلد میان طرفین منعقد شد.

توجه داشته باشید که این حق برای وال‌گلد محفوظ است که در هر زمان مفاد شرایط عمومی را تغییر دهد. هر تغییری در آینده در همین صفحه منتشر و به‌روزرسانی خواهد شد و کاربر توافق می‏‌کند که ادامه استفاده او از بستر برخط وال‌گلد به هر نحو، به معنی پذیرش هرگونه تغییر این متن است.

۱. تعاریف و اصطلاحات: علاوه بر اصطلاحاتی که در متن شرایط عمومی تعریف شده، تعاریف زیر مورد توافق طرفین است:
الف. بستر وال‌گلد: بستر کاربرمحور (سکو/پلتفرم) ارائه‌دهنده خدمات برخط است که از طریق وب‌سایت و برنامه کاربردی مرتبط -تحت دو سیستم عامل Android و IOS- که با نام وال‌گلد شناخته می‌شود («اپلیکیشن وال‌گلد»)، در دسترس کاربران است. منظور از «وب‌سایت وال‌گلد»، وب‌سایتی است که نشانی صفحه اصلی آن https://wallgold.ir/ و مشتمل بر کلیه دامنه‌های فرعی مرتبط با این نشانی است. وب‌سایت وال‌گلد و اپلیکیشن وال‌گلد متعلق به وال‌گلد هستند.
ب. طلا: منظور کلیه محصولاتی است که از فلز طلا ساخته شده‌اند و در بستر وال‌گلد، با مشخصات و وزن اعلامی، توسط کاربر قابل خرید، فروش، تبادل، انتقال و هرگونه اقدام قابل انجام دیگر است.
پ. حساب کاربری: صفحه شخصی هر کاربر است که جهت استفاده از خدمات بستر وال‌گلد، امکانات مختلفی به کاربر می‌دهد، از جمله امکان استفاده از کیف پول ریالی و کیف پول اندوخته طلا، امکان افزایش موجودی آن‌ها و امکان خرید، فروش و انتقال طلا.
ت. کیف پول ریالی: کیف دارایی نرم‌افزاری در حساب کاربری است که کاربر می‌تواند از حساب بانکی خود به آن مبالغ ریالی واریز کرده، معادل موجودی ریالی آن طلا خریداری کند و موجودی ریالی آن را به حساب بانکی خود انتقال دهد. همچنین مبلغ ریالی حاصل از فروش طلا به آن منتقل می‌شود.
ث. کیف اندوخته طلا: کیف دارایی نرم‌افزاری در حساب کاربری است که دارایی طلای کاربر را نمایش می‌دهد و کاربر می‌تواند از طریق آن از امکانات گوناگون در بستر وال‌گلد استفاده کند.
ج. کیف‌های دارایی کاربر:‌ منظور کیف پول ریالی و کیف اندوخته طلا است که کاربر از طریق حساب کاربری به آن‌ها دسترسی دارد.

۲. حساب کاربری: استفاده از بستر وال‌گلد از طریق حساب کاربری مختص به هر کاربر صورت می‌گیرد.\
۲.۱. ایجاد حساب کاربری: در بستر وال‌گلد امکان ایجاد حساب کاربری برای اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد. ایجاد حساب کاربری باید توسط شخص یا با نمایندگی معتبر از شخص صورت گیرد و استفاده از اطلاعات شخصی دیگران و به نام آن‌ها بدون وجود رابطه نمایندگی معتبر، خلاف شرایط عمومی است. هر شخص با وارد کردن اطلاعات شخصی خود می‌تواند به ایجاد تنها یک حساب کاربری برای خود در بستر وال‌گلد اقدام نماید.
۲.۱.۱. مراحل ایجاد حساب کاربری: مراحل ایجاد حساب کاربری از سوی کاربر به شرح ذیل است:
الف. وارد کردن اطلاعات تماس (مانند شماره تلفن و ایمیل) توسط کاربر و تایید آن توسط وال‌گلد؛
ب. تعیین رمز عبور توسط کاربر؛
پ. وارد کردن اطلاعات شخصی (از جمله شماره ملی) یا ثبتی و اطلاعات بانکی توسط کاربر؛
ت. موافقت کاربر با شرایط عمومی؛ و
ث. احراز هویت و تایید مشخصات کاربر توسط وال‌‌گلد؛
۲.۱.۲. اهلیت:‌ برای ایجاد حساب کاربری در بستر وال‌گلد وجود شرایط ذیل در زمان ایجاد حساب کاربری و نیز در طول مدت استفاده از آن الزامی است:‌
الف. شرایط ایجاد حساب کاربری برای اشخاص حقیقی:‌
۱. جهت ایجاد حساب کاربری در وال‌گلد داشتن حداقل سن ۱۸ (هجده) سال تمام خورشیدی الزامی است.
۲. در صورتی که کاربر به عنوان ولی خاص یا قیم قانونی اقدام به ایجاد حساب کاربری برای فرد تحت سرپرستی و نظارت خود می‌کند، باید این موضوع را به اطلاع وال‌گلد برساند، مدارک مورد درخواست وال‌گلد را فراهم آورد و با تایید وال‌گلد اقدام به ایجاد حساب کاربری کند؛ در غیر این صورت وال‌گلد به محض اطلاع از تخلف کاربر می‌تواند به تعلیق حساب کاربری اقدام کند و کاربر حق هیچ‌گونه اعتراضی در این خصوص نخواهد داشت.
ب. شرایط ایجاد حساب کاربری برای اشخاص حقوقی:
۱. جهت ایجاد حساب کاربری حقوقی در وال‌گلد ارائه معرفی‌نامه نماینده شرکت جهت افتتاح حساب شخص حقوقی الزامی است. معرفی‌نامه باید در سربرگ رسمی شرکت چاپ شده و همراه با درج مهر شرکت، به امضای کلیه دارندگان حق امضای شرکت رسیده باشد.
۲. قید عبارت «جهت افتتاح حساب کاربری حقوقی برای شرکت، نزد بستر وال‌گلد و ارائه کلیه اطلاعات، مدارک و مستندات لازم به منظور آن»، درج شماره حساب بانکی و شماره شبای متعلق به شرکت، ایمیل شرکتی، شماره تلفن همراه نماینده و نیز شماره ملی نماینده در متن معرفی‌نامه الزامی است.
۲.۱.۳. اطلاعات و اسناد مورد نیاز برای ایجاد حساب کاربری: متقاضی ایجاد حساب کاربری می‌بایست اطلاعات و اسناد گوناگونی در اختیار وال‌گلد قرار دهد. در این راستا:
۲.۱.۳.۱. کاربر تایید و تصدیق می‌کند که مسئولیت صحت، دقت و انطباق اطلاعات و اسناد ارائه‌شده با واقعیت در فرایند ایجاد حساب کاربری، احراز هویت یا سایر مواردی که ارائه اطلاعات و اسناد از ناحیه کاربر یا نماینده وی ضروری است، با کاربر و نماینده وی است. در صورت وجود هرگونه تقلب یا ارائه اطلاعات و اسناد اشتباه توسط کاربر یا نماینده وی، کاربر و نماینده وی دارای مسئولیت بوده و وال‌گلد حق تعلیق حساب کاربری و ارجاع موضوع به مراجع دارای صلاحیت را خواهد داشت.
۲.۱.۳.۲. اطلاعات و اسناد مورد نیاز می‌تواند بسته به این که متقاضی شخص حقیقی یا حقوقی است، متفاوت باشد و لازم است متقاضی توجه داشته باشد که اطلاعات و اسناد دریافتی همواره و در تمام موارد یکسان نیست؛ بلکه براساس سیاست‌های عملیاتی وال‌‌گلد در هر زمان و بسته به نوع خدمت مورد نظر و قوانین حاکم بر آن ممکن است تغییراتی در اطلاعات و اسناد درخواستی از کاربر ایجاد شود. مصادیقی از اطلاعات و اسناد مورد نیاز به شرح ذیل است:
الف. برای اشخاص حقیقی:‌ متقاضیان شخص حقیقی برای ایجاد حساب کاربری باید اطلاعاتی مانند شماره ملی، شماره تماس و اطلاعات بانکی خود را در اختیار وال‌گلد قرار دهند.
ب. برای اشخاص حقوقی: متقاضیان شخص حقوقی برای ایجاد حساب کاربری باید اطلاعات و تصویر اسنادی مانند آگهی تاسیس شرکت، آگهی آخرین تغییرات ثبتی شرکت که مشخصات آخرین دارندگان حق امضای شرکت در آن قید شده است، معرفی‌نامه، گواهی ثبت‌نام ارزش افزوده، تصویر کارت ملی نماینده و دارندگان حق امضای شرکت و نیز اطلاعات بانکی خود را در اختیار وال‌گلد قرار دهند.
۲.۱.۳.۳. کاربر متعهد است در صورت هرگونه تغییر در اطلاعات خود پس از ثبت‌نام، بلافاصله اطلاعات جدید را در حساب کاربری به‌روزرسانی نماید. وال‌گلد مسئول هرگونه مشکل یا خسارتی که به علت عدم به‌روزرسانی اطلاعات به وجود آید، نخواهد بود.
۲.۱.۴. احراز هویت: توجه داشته باشید که احراز هویت مطابق با شرایط وال‌گلد و قوانین و مقررات جاری کشور برای ایجاد حساب کاربری لازم و ضروری است. این حق برای وال‌گلد محفوظ است که اطلاعات لازم برای احراز هویت را پیش از ایجاد دسترسی به حساب کاربری از متقاضی بخواهد. در این حالت تا فرایند احراز هویت به صورت کامل طی نشده است، متقاضی به عنوان کاربر شناخته نخواهد شد و قادر به استفاده از خدمات وال‌گلد نخواهد بود. وال‌گلد این حق را دارد که در زمان ایجاد حساب کاربری، احراز هویت و یا در طول استفاده از خدمات بنا به صلاحدید خود و یا جهت انطباق با قوانین، درخواست اطلاعات و مستندات بیشتری نماید. در نهایت، پس از دریافت اطلاعات و مستندات در هر زمان، تصمیم در خصوص موفق یا ناموفق بودن فرایند احراز هویت، تنها در اختیار وال‌گلد است و وال‌گلد می‌تواند نتیجه فرایند احراز هویت را به تشخیص خود بپذیرد یا نپذیرد.
۲.۲. استفاده از حساب کاربری: مسئولیت حساب کاربری و نیز مسئولیت هرگونه فعالیت و تراکنش اعم از انتقال، خرید و فروش، تنها به عهده خود کاربر است. توجه داشته باشید که حساب کاربری تنها باید توسط خود کاربر مورد استفاده قرار بگیرد. ارائه رمز عبور و دسترسی به شخص ثالث علاوه بر اینکه نقض فاحش مفاد این موافقت‌نامه در خصوص امنیت حساب کاربری (بند ۲.۳) است، خلاف کلیت این موافقت‌نامه خواهد بود.
۲.۳. امنیت حساب کاربری: مسئولیت صیانت و نگهداری از نام کاربری، رمز عبور و سایر اطلاعات امنیتی (حسب مورد) که برای دسترسی به حساب کاربری ضروری است به عهده کاربر است و کاربر باید امنیت این اطلاعات بر روی تمام دستگاه‌های الکترونیک که از آن استفاده می‌کند را تامین کند. کاربر نمی‌تواند در صورت بروز هرگونه نقض امنیتی توسط او مسئولیت هرگونه تراکنش یا معامله انجام‌گرفته از طریق حساب کاربری خود را نپذیرد. در این راستا:
۲.۳.۱. وال‌گلد هیچ‌گونه مسئولیتی در خصوص امنیت حساب کاربری کاربران نمی‌پذیرد و به کاربر توصیه می‌کند که حتماً موارد ذیل را برای حفظ امنیت حساب کاربری خود در دستور کار قرار دهد:
الف. از رمز عبور پیچیده و امن و سیستم شناسایی دوعاملی استفاده شود.
ب. در زمان ورود به بستر وال‌گلد و جهت جلوگیری از حملات مهندسی که برای به دست‌آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، رمز عبور، اطلاعات حساب بانکی و مانند آن‌ها از طریق جعل یک سایت، آدرس ایمیل و مانند این‌ها تلاش می‌کند («فیشینگ»)، حتماً نشانی وب‌سایت جهت تطبیق با دامنه وب‌سایت وال‌گلد به نشانی https://wallgold.ir بررسی شود و رمز عبور صرفاً در این نشانی وارد گردد.
پ. اقدامات امنیتی در خصوص رمز عبور رعایت شود و در تلفن همراه یا سایر دستگاه‌های الکترونیک ذخیره نشود.
ت. هیچ‌گاه از راه دور (Remote Access) اجازه دسترسی به حساب کاربری داده نشود و یا در زمان ورود به حساب کاربری، صفحه مانیتور کاربر به اشتراک گذاشته نشود.
ث. از نرم‌افزارهای ضد ویروس (Anti-Virus) معتبر و در دسترس استفاده شود.
ج. اپلیکیشن وال‌گلد از طریق وب‌سایت وال‌گلد یا بسترهای مجاز، امن و مورد تایید ارائه‌دهنده نرم‌افزارهای موبایلی تهیه و نصب شود.
۲.۳.۲. کاربر باید تمام اقدامات لازم جهت حفظ ایمنی و امنیت رایانه و سایر دستگاه‌های الکترونیک خود به منظور جلوگیری از مفقودشدن، دزدی، دسترسی غیرمجاز و هرگونه سوءاستفاده را انجام دهد. وال‌گلد هیچ مسئولیتی در قبال آسیب یا وقفه ناشی از هرگونه بدافزار رایانه‌ای، ویروس، تروجان، کرم رایانه‌ای، باج‌افزار، جاسوس‌افزار، بات و موارد مشابه یا سایر کدهای مخربی که ممکن است بر رایانه یا سایر تجهیزات کاربر تاثیر بگذارد، یا هرگونه فیشینگ، جعل یا سایر حملات یا دسترسی‌های غیرمجاز ندارد. کاربر باید در نظر بگیرد که سرویس‌های پیامک و ایمیل در برابر حملات جعل و فیشینگ آسیب‌پذیر هستند و کاربر باید در بررسی پیام‌هایی که ادعا می‌شود به هر نحوی وابسته به وال‌گلد هستند یا توسط وال‌گلد ارسال شده‌اند، دقت نموده و از تطبیق و صحت کامل اطلاعات اطمینان حاصل نماید.
۲.۳.۳. در فرضی که کاربر اطلاعات کاربری خود را در نشانی به غیر از نشانی دامنه مرتبط به بستر وال‌گلد، که در قسمت «ب» بند ۲.۳.۱ این موافقت‌نامه به صراحت اعلام شده است، وارد نموده و این امر منجر به عملیات فیشینگ و یا سایر اعمال غیرقانونی و حسب مورد از بین رفتن دارایی کاربر شود، وال‌گلد هیچ‌گونه مسئولیتی نخواهد داشت. کاربر با استفاده از بستر وال‌گلد و ایجاد حساب کاربری، آگاهی خود را به مفاد این بند اعلام می‌کند.
۲.۳.۴. وال‌گلد در برابر خسارات ناشی از به سرقت رفتن حساب کاربری کاربر توسط شخص ثالث و یا هرگونه دسترسی غیرمجاز مسئولیتی ندارد.
۲.۳.۵. در صورت دسترسی شخص ثالث به حساب کاربری به هر طریقی، حتی از راه‌های غیرقانونی یا با اکراه، پیگیری امور مربوط به مسئولیت مدنی و کیفری اقدامات انجام شده توسط شخص ثالث با حساب کاربری کاربر (شامل و نه محدود به ورود خسارت به غیر یا کاربر و جرایم مالی مانند کلاهبرداری، پول‌شویی) بر عهده کاربر است و هیچ‌گونه مسئولیت قانونی و قراردادی در این خصوص برای وال‌گلد وجود نخواهد داشت.
۲.۳.۶. کاربر متعهد است در صورت اطلاع از هرگونه رخدادی که نقض امنیت حساب کاربری تلقی می‌شود یا ظن آن می‌رود، موضوع را از طریق ایمیل، گفتگو برخط (چت)، تلفن و هرگونه راه ارتباطی که وال‌گلد در آینده برای ارتباط با کاربران خود پیش‌بینی می‌کند، به پشتیبانی وال‌گلد اطلاع دهد. وال‌گلد در صورت امکان، دسترسی حساب کاربری را به طور موقت مسدود می‌کند.
۲.۳.۷. با هدف جلوگیری از رخدادهای امنیتی و سوءاستفاده از حساب کاربری کاربران، در هر زمان که در حساب کاربری آدرس ایمیل ثبت شود یا اطلاعاتی از قبیل شماره موبایل، آدرس ایمیل یا رمز عبور تغییر کند، وال‌گلد می‌تواند بنا به تشخیص خود، محدودیت زمانی ۲۴ (بیست و چهار) ساعته برای برداشت از کیف پول ریالی یا انتقال از کیف اندوخته طلای کاربر اعمال کند.
۲.۴. بازیابی اطلاعات حساب کاربری: در مواردی که ضرورت بازیابی اطلاعات حساب کاربری وجود داشته باشد، وال‌گلد به اسناد و اطلاعاتی از ناحیه کاربر نیاز خواهد داشت. در صورت تایید اسناد و اطلاعات ارسالی و احراز هویت کاربر، به کاربر دسترسی مجدد داده خواهد ‌شد. در صورت عدم تایید اسناد و اطلاعات ارسالی و عدم احراز کامل هویت کاربر، دسترسی بازگردانده نخواهد شد. موارد ضرورت بازیابی اطلاعات می‌تواند به شرح ذیل باشد:
الف. از دست رفتن اطلاعات حساب کاربری: در صورتی که کاربر اطلاعات ورود خود به بستر وال‌گلد را از دست دهد، برای بازیابی اطلاعات ورود، اسناد و اطلاعاتی که بنا به صلاحدید وال‌گلد ضروری است از او اخذ خواهد شد.
ب. احتمال وجود خطرهای امنیتی: در مواردی که به تشخیص وال‌گلد دسترسی به حساب کاربری با احتمال بروز خطرهای امنیتی روبرو باشد، به ویژه در مواردی که کاربر برای مدت ۶ (شش) ماه یا بیشتر از حساب کاربری خود استفاده نکرده باشد، وال‌گلد ممکن است از کاربر ارائه اسناد و اطلاعاتی را درخواست نماید.

۳. خدمات بستر وال‌گلد: در بستر وال‌گلد خدمات گوناگونی به کاربر ارائه می‌شود و استفاده از هریک از این خدمات علاوه بر پذیرش شرایط عمومی، نیازمند آگاهی کامل از مفاد و پذیرش قوانین و مقررات مربوط به آن خدمت («شرایط اختصاصی») توسط کاربر است. کاربر با استفاده از بستر وال‌گلد آگاهی خود را از خطرات و ریسک‌های خاصی که با سرمایه‌گذاری در بازار طلا همراه است، و در مواردی ممکن است قابل‌ توجه باشد، اعلام می‌کند و اظهار می‌دارد که با پذیرش و تایید این موافقت‌نامه، خطرات سرمایه‌گذاری در طلا را درک کرده و در قبال خسارات و زیان‌هایی که ممکن است ناشی از سرمایه‌گذاری یا نگهداری طلا باشد، وال‌گلد را مسئول نمی‌داند. مسئولیت سود و زیان ناشی از تغییرات قیمت طلا منحصراً بر عهده کاربر است و وال‌گلد هیچ‌گونه مسئولیتی در این خصوص برعهده ندارد.
۳.۱. کیف‌های دارایی کاربر: کاربر با استفاده از کیف پول‌ ریالی و کیف اندوخته طلا مختص به خود می‌تواند به معامله در بستر وال‌گلد بپردازد. از جمله امکاناتی که کیف‌های دارایی در اختیار کاربر قرار می‌دهند، موارد ذیل است:
الف. کاربر به منظور خرید طلا، این امکان را دارد تا از طریق حساب بانکی خود وجه ریالی به کیف پول ریالی خود انتقال داده و موجودی آن را به میزان دلخواه افزایش دهد. پرداخت مبلغ طلا در بستر وال‌گلد از طریق موجودی یا اعتبار کیف پول ریالی صورت می‌گیرد.
ب. کاربر می‌تواند همواره میزان دارایی خود در کیف پول ریالی و کیف اندوخته طلای خود را مشاهده کند.
پ. کاربر می‌تواند دارایی طلا خود را، مطابق با شرایط و ضوابط مربوطه، به سایر کاربران بستر وال‌گلد انتقال دهد یا از سایر کاربران بستر وال‌گلد طلا دریافت کند.
۳.۲. انجام معامله توسط کاربر: کاربر در بخش خرید و فروش بستر وال‌گلد امکان خرید و فروش طلا و مشاهده قیمت روز طلا را دارد. کاربر با کلیک بر روی دکمه‌های خرید و فروش، این اجازه را صادر می‌کند که وال‌گلد دارایی مورد نیاز برای انجام سفارش کاربر را از کیف پول ریالی یا کیف اندوخته طلای او برداشت نماید. وال‌گلد در اسرع وقت سفارش کاربر را کارسازی می‌کند و دارایی موضوع سفارش کاربر در کیف‌های دارایی او نمایش داده می‌شود. این موضوع به معنای وجود هرگونه نقش برای وال‌گلد در فرایند انجام معامله یا نافی جایگاه وال‌گلد به عنوان یک بستر برخط نیست و وال‌گلد تنها مسئول جابه‌جایی مقدار دارایی موضوع تراکنش (سفارش خرید و فروش) براساس درخواست تعیین‌شده توسط کاربر است و هیچ‌گونه مسئولیت دیگری ندارد؛ مگر اینکه طرف معامله کاربر، مستقیماً، وال‌گلد باشد که در این صورت از پیش این موضوع به اطلاع کاربر خواهد رسید. در این راستا:
۳.۲.۱. کاربر باید اطلاعات لازم برای هر سفارش را با دقت وارد نماید. مسئولیت‌ بروز هرگونه اشتباه در وارد کردن اطلاعات سفارش با کاربر است و وال‌گلد هیچ مسئولیتی در خصوص سفارش کارسازی‌شده که اطلاعات اشتباه داشته و موجب زیان کاربر شده باشد را نمی‌پذیرد.
۳.۲.۲. تراکنش‌هایی که توسط وال‌گلد متعاقب سفارشات کاربر انجام می‌شوند غیرقابل بازگشت هستند.
۳.۲.۳. وال‌گلد به عنوان یک بستر برخط نقش واسط را میان کاربران بر عهده دارد و ارزش معامله انجام‌شده را به هیچ وجه تضمین نمی‌کند. همچنین عودت وجه ریالی یا طلای موضوع معامله انجام‌شده امکان‌پذیر نخواهد بود.
۳.۲.۴. مسئولیت منافع اقتصادی ناشی از معامله بر عهده‌ کاربر خواهد بود. قیمت روز طلا که توسط وال‌گلد اعلام می‌شود، ممکن است در لحظه و به طور موقت در بازه‌ متعارف قیمتی آن نباشد که علت آن مواردی نظیر محدودیت‌های فنی از قبیل خطای سیستمی یا برنامه‌ای، عدم تقارن محیطی، محدودیت در مورد فضای ارتباطی در داخل و خارج است. وال‌گلد همواره تلاش متعارف خود را برای رفع این تفاوت در قیمت انجام می‌دهد.
۳.۲.۵. وال‌گلد تلاش متعارف خود را جهت انجام خرید یا فروش طلا پس از ثبت درخواست کاربر به کار می‌گیرد، اما ممکن است گاهی اوقات به علت برخی مشکلات فنی این امر امکان‌پذیر نباشد. در این صورت دارایی کاربر در کیف‌های دارایی او محفوظ خواهد ماند و در صورت برداشت دارایی ریالی یا طلا، دارایی برداشت‌شده به کیف پول ریالی یا کیف اندوخته طلا کاربر بازگشت داده خواهد شد. همچنین پس از رفع مشکل، وال‌گلد به کاربر اطلاع خواهد داد و تایید مجدد کاربر برای انجام معامله در زمان تلاش مجدد دریافت خواهد شد.
۳.۲.۶. حداقل و حداکثر حجم معاملات و انتقال طلا در وال‌گلد و حداقل و حداکثر میزان قابل واریز و برداشت به کیف پول ریالی کاربر مطابق با جدولی خواهد بود که در بستر وال‌گلد برای اطلاع کاربر بارگذاری شده است. کاربر می‌بایست در استفاده از بستر وال‌گلد سقف و کف‌های تعیین‌شده را در نظر بگیرد.
۳.۲.۷. در صورتی که موجودی کیف‌های دارایی کاربر برای انجام معامله و برداشت کارمزد‌ها کافی نباشد، وال‌گلد درخواست کاربر را کارسازی نخواهد کرد.
۳.۲.۸. کاربر همواره می‌تواند معادل ریالی دارایی طلا خود را که در کیف اندوخته طلا او قابل مشاهده است، پس از انجام معامله و تبدیل به ریال، مطابق با ضوابط، زمان‌بندی و نرخ اعلامی در بستر وال‌گلد دریافت کند.
۳.۲.۹. وال‌گلد تعهدی به پرداخت سود به کاربر، چه در خصوص دارایی ریالی و چه در خصوص دارایی طلا، نخواهد داشت.
۳.۲.۱۰. درخواست کاربر مبنی بر برداشت ریال از کیف پول ریالی کاربر، در سریع‌ترین زمان ممکن پس از ثبت، بررسی و براساس محدودیت‌های انتقال وجه نظام بانکی کشور، به حساب بانکی متعلق به کاربر، که کاربر اطلاعات آن را در زمان ایجاد حساب کاربری به وال‌گلد اعلام کرده است، واریز خواهد شد.
۳.۲.۱۱. ممکن است در مواردی، به منظور جلوگیری از کلاهبرداری، پول‌شویی و سایر جرایم و یا کسب اطمینان از رعایت نظامات مالی یا پولی، وال‌گلد بررسی‌ها و اقدامات لازم و بیشتری نسبت به رویه معمول خود انجام دهد. از جمله، ممکن است امکان برداشت از کیف پول ریالی و کیف اندوخته طلا تا زمانی که بررسی‌های لازم برای اطمینان از رعایت الزامات قانونی تکمیل شوند، منع‌ شده یا به تاخیر افتد یا لازم باشد کاربر اطلاعات و اسناد تکمیلی در اختیار وال‌گلد قرار دهد.
۳.۲.۱۲. تمامی معاملات انجام‌گرفته توسط کاربر با حساب کاربری او از نظر وال‌گلد صحیح تلقی می‌گردد و فرض وال‌گلد بر این است که کاربر حقیقی و دارنده(گان) حق امضای کاربر حقوقی دستور این معاملات را صادر کرده است. در صورتی که کاربر معتقد است تراکنشی در حساب کاربری او انجام گرفته است که توسط او نبوده باید در سریع‌ترین زمان ممکن این موضوع را از طریق ایمیل، گفتگو آنلاین (چت)، تلفن و هرگونه راه ارتباطی که وال‌گلد در آینده برای ارتباط با کاربران خود پیش‌بینی می‌کند، به پشتیبانی وال‌گلد اطلاع دهد.
۳.۲.۱۳. در صورتی که وال‌گلد بر اثر اشتباه دارایی ریالی یا طلا را از کیف‌های دارایی کاربر برداشت یا به کیف‌های دارایی او انتقال دهد، وال‌گلد می‌تواند بدون نیاز به انجام هرگونه تشریفات اداری و قضایی یا دریافت اجازه از کاربر جهت رفع اشتباه، به بازگرداندن وجوه به نحوی که وضعیت کیف‌های دارایی کاربر به شرایط قبل از اشتباه باز گردند، اقدام نماید و کاربر حق هرگونه اعتراض و ادعایی را در این مورد علیه وال‌گلد، از خود سلب و ساقط می‌کند.
۳.۳. تحویل فیزیکی طلا: در صورتی که کاربر در هر زمان تمایل داشته باشد دارایی طلای قابل نمایش در کیف اندوخته طلا خود را به صورت فیزیکی دریافت کند، وال‌گلد با تعیین زمان و مکان تحویل طلا و اطلاع زمان و مکان تعیینی به کاربر، این امکان را برای کاربر فراهم خواهد کرد تا دارایی طلای خود را دریافت کند. تحویل فیزیکی طلا بسته به میزان طلای درخواستی کاربر برای دریافت فیزیکی دارای شرایط متفاوت خواهد بود.
الف. کاربر بسته به میزان و مشخصات دارایی طلا قابل نمایش در کیف اندوخته طلای خود می‌تواند درخواست تحویل فیزیکی طلا را در بستر وال‌گلد ثبت کند؛
ب. پس از بررسی درخواست کاربر برای دریافت فیزیکی طلا، وال‌گلد زمان و مکان و کد تحویل را به کاربر اطلاع خواهد داد. تحویل فیزیکی طلا حداقل ۷ (هفت) روز کاری پس از ثبت درخواست خواهد بود. کاربر می‌بایست صرفاً در زمان تعیین‌شده برای تحویل به نشانی اعلامی مراجعه کند و در صورت مراجعه زودتر از موعد وال‌گلد امکان تحویل فیزیکی را نخواهد داشت. در صورت مراجعه دیرتر از زمان تعیین‌شده درخواست کاربر لغو خواهد شد و کاربر باید دوباره درخواست تحویل فیزیکی خود را ثبت کند و فرایند بررسی و پردازش درخواست او توسط وال‌گلد دوباره طی شود؛
پ. دریافت طلا به صورت فیزیکی بسته به مشخصات و وزن طلا، می‌تواند مشمول دریافت هزینه (اعم از آماده‌سازی، بسته‌بندی، عملیات و/یا کارمزد) شود که میزان و نحوه دریافت آن پیش از ثبت سفارش خرید طلا به اطلاع کاربر خواهد رسید. این هزینه به صورت خودکار و پس از ثبت درخواست تحویل فیزیکی طلا از کیف پول ریالی کاربر برداشت خواهد شد؛
ت. تحویل فیزیکی طلا صرفاً به شخص کاربر یا نماینده او که دارای وکالت‌نامه رسمی از کاربر است، صورت خواهد گرفت. کاربر یا نماینده او می‌بایست اسناد هویتی، اسناد نمایندگی رسمی (در صورت وجود) و کد تحویل را هنگام مراجعه برای دریافت به وال‌گلد ارائه دهند و در غیر این صورت وال‌گلد امکان تحویل فیزیکی طلای موضوع درخواست را نخواهد داشت و درخواست کاربر مطابق با ۳.۳.۳ لغو خواهد شد؛
ث. صرفاً میزان طلایی که کاربر در درخواست خود برای دریافت فیزیکی طلا تعیین کرده است توسط وال‌گلد قابل تحویل فیزیکی خواهد بود و میزانی کمتر یا بیشتر از میزان طلای تعیین‌شده در درخواست کاربر قابل تحویل نخواهد بود. در صورتی که کاربر خواهان دریافت فیزیکی طلا به میزانی کمتر یا بیشتر از میزان تعیین‌شده در درخواست خود باشد باید دوباره درخواست خود را ثبت کند و فرایند بررسی و پردازش درخواست او توسط وال‌گلد دوباره طی شود؛
ج. وال‌گلد متعهد است که میزان و مشخصات طلای درخواستی کاربر برای تحویل فیزیکی را در هنگام تحویل به صورت کامل رعایت کند. وال‌گلد این اختیار را خواهد داشت که مطابق با صلاحدید خود در خصوص قالب طلای قابل تحویل (اعم از نوع پلاک و شمش، نوع پلمپ، نوع بسته‌بندی) تصمیم‌گیری کند؛
چ. کاربر متعهد است پس از دریافت فیزیکی طلا مطابق با بند ۳.۵ شرایط عمومی، اصالت طلا و سالم بودن بسته‌بندی و پلمب آن را بررسی و تایید کند. در صورت مخدوش بودن بسته‌بندی و پلمپ طلای موضوع تحویل، کاربر باید از دریافت طلا خودداری کند و موضوع را فوراً به پشتیبانی وال‌گلد اطلاع دهد.
۳.۳.۲. تحویل فیزیکی طلا به میزان کمتر از (یک) گرم: در صورتی که کاربر خواهان دریافت فیزیکی طلا به میزان کمتر از ۱ (یک) گرم باشد:
الف. کاربر برای ثبت درخواست تحویلی فیزیکی باید با پشتیبانی تماس بگیرد و ثبت درخواست تحویل از طریق بستر وال‌گلد امکان‌پذیر نخواهد بود. کاربر بسته به میزان موجودی و مشخصات دارایی طلا در کیف اندوخته طلای خود می‌تواند درخواست تحویل فیزیکی طلا را به پشتیبانی وال‌گلد اعلام کند؛
ب. پشتیبانی وال‌گلد بازه زمانی تحویل فیزیکی طلا را به کاربر اعلام خواهد کرد که این بازه ممکن است با بازه تعیین‌شده برای تحویل فیزیکی طلا به میزان ۱ (یک) گرم به بالا متفاوت باشد. همچنین مکان و کد تحویل به کاربر اعلام خواهد شد. کاربر می‌بایست صرفاً در زمان تعیین‌شده برای تحویل به نشانی اعلامی مراجعه کند و در صورت مراجعه زودتر از موعد وال‌گلد امکان تحویل فیزیکی را نخواهد داشت. در صورت مراجعه دیرتر از زمان تعیین‌شده درخواست کاربر لغو خواهد شد و کاربر باید دوباره درخواست تحویل فیزیکی خود را از طریق تماس با پشتیبانی وال‌گلد ثبت کند و فرایند بررسی و پردازش درخواست او توسط وال‌گلد دوباره طی شود؛
پ. دریافت طلا به صورت فیزیکی بسته به مشخصات و وزن طلا، می‌تواند مشمول دریافت هزینه (اعم از آماده‌سازی، بسته‌بندی، عملیات و/یا کارمزد) شود که میزان و نحوه دریافت آن را پشتیبانی وال‌گلد به اطلاع کاربر خواهد رساند. این هزینه به صورت خودکار و پس از ثبت درخواست تحویل فیزیکی طلا از کیف پول ریالی کاربر برداشت خواهد شد. ممکن است هزینه‌های تحویل فیزیکی طلا به میزان کمتر از (یک) گرم با هزینه‌های تحویل فیزیکی طلا به میزان ۱ (یک) گرم به بالا متفاوت باشد؛
ت. تحویل فیزیکی طلا صرفاً به شخص کاربر یا نماینده او که دارای وکالت‌نامه رسمی از کاربر است صورت خواهد گرفت. کاربر یا نماینده او می‌بایست اسناد هویتی، اسناد نمایندگی رسمی (در صورت وجود) و کد تحویل را هنگام مراجعه برای دریافت به وال‌گلد ارائه دهند و در غیر این صورت وال‌گلد امکان تحویل فیزیکی طلای موضوع درخواست را نخواهد داشت و درخواست کاربر مطابق با ۳.۳.۳ لغو خواهد شد؛
ث. صرفاً میزان طلایی که کاربر در درخواست خود برای دریافت فیزیکی طلا تعیین کرده است توسط وال‌گلد قابل تحویل فیزیکی خواهد بود و میزانی کمتر یا بیشتر از میزان طلای تعیین‌شده در درخواست کاربر قابل تحویل نخواهد بود. در صورتی که کاربر خواهان دریافت فیزیکی طلا به میزانی کمتر یا بیشتر از میزان تعیین‌شده در درخواست خود باشد باید دوباره درخواست خود را ثبت کند و فرایند بررسی و پردازش درخواست او توسط وال‌گلد دوباره طی شود؛
ج. وال‌گلد متعهد است که میزان و مشخصات طلای درخواستی کاربر برای تحویل فیزیکی را در هنگام تحویل به صورت کامل رعایت کند. وال‌گلد این اختیار را خواهد داشت که مطابق با صلاحدید خود در خصوص قالب طلای قابل تحویل (اعم از نوع پلاک و شمش، نوع پلمپ، نوع بسته‌بندی) تصمیم‌گیری کند؛
چ. کاربر متعهد است پس از دریافت فیزیکی طلا مطابق با بند ۳.۵ شرایط عمومی، اصالت طلا و سالم بودن بسته‌بندی و پلمب آن را بررسی و تایید کند. در صورت مخدوش بودن بسته‌بندی و پلمپ طلای موضوع تحویل، کاربر باید از دریافت طلا خودداری کند و موضوع را فوراً به پشتیبانی وال‌گلد اطلاع دهد.
۳.۳.۳. لغو درخواست تحویل فیزیکی طلا: کاربر این امکان را دارد تا پیش از دریافت فیزیکی طلا از وال‌گلد درخواست تحویل فیزیکی خود را لغو نماید. بدین منظور در صورتی که میزان طلای درخواستی برای تحویل فیزیکی به میزان ۱ (یک) گرم به بالا باشد، لغو درخواست از طریق بستر وال‌گلد امکان‌پذیر است. در صورتی که میزان طلای درخواستی برای تحویل فیزیکی به میزانی کمتر از ۱ (یک) گرم باشد، کاربر برای لغو درخواست می‌بایست با پشتیبانی وال‌گلد تماس بگیرد. همچنین در فروض اشاره‌شده در قسمت‌های «ب»، «ت» و «ث» بند ۳.۳.۱ و قسمت‌های «ب»، «ت» و «ث» بند ۳.۳.۲ درخواست تحویل فیزیکی طلای کاربر به صورت خودکار لغو می‌شود. پس از لغو درخواست، طلای موضوع درخواست تحویل فیزیکی، با میزان و مشخصات مربوطه به کیف اندوخته طلای کاربر اضافه خواهد شد اما هزینه دریافت فیزیکی طلا (اعم از آماده‌سازی، بسته‌بندی، عملیات و/یا کارمزد) به کیف پول ریالی کاربر بازگشت داده نمی‌شود؛ مگر اینکه علت لغو درخواست مشکلات عملیاتی و فنی مربوط به وال‌گلد باشد و به کاربر منتسب نباشد.
۳.۳.۴. لزوم حفظ بسته‌بندی و پلمپ طلا در صحت و سلامت: با هدف استفاده از تمامی امتیازات متعلق به طلای فیزیکی دریافت‌شده، کاربر متعهد است بسته‌بندی و پلمب آن را مطابق با شیوه‌نامه و پیش‌نیاز اصالت‌سنجی در صحت و سلامت کامل حفظ نماید. در صورتی که کاربر پس از دریافت فیزیکی طلا به هر نحو و برخلاف شیوه‌نامه و پیش‌نیاز اصالت‌سنجی، بسته‌بندی و پلمب طلا دریافت‌شده را مخدوش کند، هرگونه ادعای او در خصوص عدم‌اصالت یا هرگونه مشکل دیگر مربوط به طلای دریافت‌شده مسموع نخواهد بود. وال‌گلد تنها در صورتی طلای تحویل‌شده فیزیکی به کاربر را خریداری خواهد نمود که بسته‌بندی و پلمب آن مطابق با شیوه‌نامه و پیش‌نیاز اصالت‌سنجی در صحت و سلامت کامل باشد. کاربر با پذیرش شرایط عمومی آگاهی کامل خود به مفاد این بند را اعلام می‌دارد و اظهار می‌دارد که در صورت تخلف از مفاد این بند، حق طرح هیچ‌گونه ادعا و اعتراضی نخواهد داشت و وال‌گلد نیز مسئول ضرر و زیان وارده به کاربر نخواهد بود.
۳.۴. انتقال طلا: در صورت وجود بستر قانونی، کاربر می‌تواند با وارد کردن اطلاعات حساب کاربری و کیف اندوخته طلای کاربر دیگری در بستر وال‌گلد، به کیف اندوخته طلای او طلا منتقل کند. بدین منظور کاربر انتقال‌دهنده می‌بایست اطلاعات حساب کاربری و میزان طلای مدنظر خود برای انتقال به کاربر انتقال‌گیرنده را وارد نماید. پس از وارد کردن این اطلاعات، به کاربر انتقال‌دهنده، نام و نام خانوادگی کاربر انتقال‌گیرنده نمایش داده می‌شود. در صورت تایید هویت کاربر انتقال‌گیرنده طلا و میزان طلای موضوع انتقال از کیف اندوخته طلای کاربر انتقال‌دهنده برداشت و به کیف اندوخته طلای کاربر انتقال‌گیرنده منتقل خواهد شد. پس از انتقال طلا وال‌گلد موضوع را از طریق ارسال اعلان به کاربر انتقال‌گیرنده اطلاع خواهد داد. کاربر انتقال‌گیرنده این امکان را دارد تا مطابق با شرایط بیان‌شده در بند ۳.۳ طلای موضوع انتقال را به صورت فیزیکی دریافت کند. انتقال طلا در بستر وال‌گلد مستلزم پرداخت کارمزد خواهد بود که میزان آن در زمان انتقال به اطلاع کاربر انتقال‌دهنده خواهد رسید و این رقم به صورت خودکار از کیف پول ریالی کاربر انتقال‌دهنده برداشت خواهد شد.
۳.۵. اصالت‌سنجی: بسته به نوع و مشخصات طلای عرضه‌شده در بستر وال‌گلد، طلاهایی که به صورت فیزیکی به کاربران تحویل داده می‌شود، ممکن است از ویژگی‌های امنیتی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برخوردار باشند که به کاربر امکان اصالت‌سنجی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری طلای دریافت‌شده را می‌دهد. کاربر می‌تواند از طریق بستر وال‌گلد اصالت‌سنجی نرم‌افزاری را انجام دهد؛ مشروط بر اینکه طلای دریافتی از وال‌گلد قابلیت اصالت‌سنجی نرم‌افزاری را داشته باشد. همچنین اصالت‌سنجی سخت‌افزاری از طریق بررسی ویژگی‌های بسته‌بندی طلای دریافتی و مطابق با شیوه‌نامه و پیش‌نیاز اصالت‌سنجی اعلامی به کاربر قابل انجام است. در همه حال کاربر برای اصالت‌سنجی عاری از هرگونه خطا می‌بایست نکات اعلامی در شیوه‌نامه و پیش‌نیاز اصالت‌سنجی را مدنظر قرار دهد و در صورت بروز هرگونه مشکل فوراً با پشتیبانی وال‌گلد تماس برقرار کند و موضوع را گزارش دهد.
۳.۶. نگهداری طلا: در صورتی که کاربران طلای قابل نمایش در کیف اندوخته طلا خود را به صورت فیزیکی دریافت نکنند، طلای متعلق به آن‌ها در دست وال‌گلد امانت خواهد بود. وال‌گلد با همکاری همکاران تجاری خود و با هدف افزایش ضریب امنیت و آسودگی خاطر کاربران، طلای متعلق به کاربران را در بانک کارگشایی نگهداری می‌کند. تمام طلاهایی که به امانت در بانک کارگشایی نگهداری می‌شوند، دارایی‌هایی کاربران هستند. این موضوع به این معنی است:
الف. مالکیت طلا متعلق به کاربر بوده و به وال‌گلد منتقل نمی‌شود و کاربر به عنوان مالک طلا تمام خطرات مربوط به کاهش ارزش آن را متحمل خواهد شد. وال‌گلد هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نوسانات ارزش طلا کاربر ندارد.
ب. هیچ یک از طلاهای نگهداری‌شده متعلق به وال‌گلد نیست و ممکن نیست به وال‌گلد قرض داده شود. جز در زمان درخواست کاربر، دستور محاکم قضایی و یا مواردی که به موجب این موافقت‌نامه یا هریک از شرایط اختصاصی بستر وال‌گلد مشخص‌شده است، وال‌گلد نمی‌تواند طلا متعلق به کاربر را بفروشد، انتقال دهد، وام ‌دهد، یا به هر نحو دیگری از طلای نگهداری‌شده استفاده کند.
پ. کاربر طلاهایی را که به امانت در دست وال‌گلد است از طریق حساب کاربری خود، کنترل می‌کند. کاربر همواره می‌تواند طلای نگهداری‌شده نزد وال‌گلد را مطابق با شرایط این موافقت‌نامه به صورت فیزیکی از وال‌گلد تحویل بگیرد یا مطابق با شرایط این موافقت‌نامه طلای خود را با ارسال آن به کیف اندوخته طلای کاربری دیگر در بستر وال‌گلد، انتقال دهد؛ مگر در فرضی که کاربر برای دریافت خدماتی در بستر وال‌گلد و با پذیرش شرایط اختصاصی آن خدمت به نحو دیگری توافق کرده باشد.

۴. فعالیت مطابق با قانون و موارد ممنوع: بستر وال‌گلد تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است، از این رو کاربر می‌پذیرد که تمام اعمال و اقدامات او مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و نیز این موافقت‌نامه و شرایط اختصاصی باشد و در صورت احراز هرگونه تخلف از موارد یاد شده، وال‌گلد حق پیگیری موضوع و انجام اقدامات متناسب (از جمله تعلیق حساب کاربری) را خواهد داشت. در این راستا:
۴.۱. کاربر تصدیق و تایید می‌کند که مبدا و مقصد وجوهی که با استفاده از حساب کاربری خود دریافت یا واریز می‌کند، قانونی، توأم با شفافیت و فاقد هرگونه ارتباط با جرایم و فساد مالی است.
۴.۲. کاربر تصدیق و تایید می‌کند که مالک قانونی وجوه و حساب‌هایی است که وی در هر سفارش، به هر نحو، چه برای پرداخت و چه برای دریافت، از آن‌ها استفاده کرده است.
۴.۳. کاربر متعهد است که از حساب کاربری خود برای مقاصد و فعالیت‌های خلاف قوانین و مقررات کشوری و بین‌المللی، قوانین مندرج در این موافقت‌نامه و شرایط اختصاصی، اختفاء موضوع جرم، جرایم و تخلفات مالی و غیرمالی شامل و نه محدود به کلاهبرداری، پول‌شویی، شرط‌بندی، بازی‌های اینترنتی ممنوع، قاچاق ارز و کالا، ارائه خدمات ممنوع، حساب اجاره‌ای، نتورکینگ و شرکت‌های هرمی و موارد مانند آن استفاده نکند و حساب کاربری خود را به هیچ وجه در اختیار دیگری قرار ندهد.
۴.۴. در زمانی که کاربر اقدام به انجام عملیات خلاف قانون، این موافقت‌نامه یا شرایط اختصاصی نموده است، وال‌گلد این حق را خواهد داشت تا اقدامات قانونی و قضایی لازم را به کار گیرد و در صورتی که از اقدامات کاربر ضرری متوجه وال‌گلد شود، کاربر مسئول پرداخت هرگونه خسارت مادی و معنوی وارده به وال‌گلد خواهد بود. همچنین در مواردی که دعوایی (اعم از حقوقی، کیفری یا اداری) از سوی اشخاص ثالث به طرفیت وال‌گلد در مراجع قضایی یا غیرقضایی اقامه گردد و آن دعوا مربوط به یا ناشی از ادعای نقض قوانین، موافقت‌نامه یا شرایط اختصاصی توسط کاربر باشد، کاربر می‌بایست مطابق با درخواست وال‌گلد، همکاری لازم با وال‌گلد را در جریان رسیدگی به دعوا داشته، خسارات و هزینه‌های تحمیل‌شده به وال‌گلد را که در جریان رسیدگی یا سازش در خصوص چنین دعوایی ایجاد می‌گردد، جبران نماید (خسارات مادی و معنوی وارده به وال‌‌گلد از جمله و بدون قید محدودیت هزینه‌های تحمیل‌شده بابت پیگیری موضوعات ارجاعی از سوی مراجع قضایی و انتظامی، مراجعه حضوری مدیران، وکلا و نمایندگان حقوقی، ورود خسارت به حسن شهرت تجاری) و در صورت پرداخت مبلغی توسط وال‌گلد به شخص ثالث مورد اشاره، معادل آن را به وال‌گلد پرداخت نماید؛ اعم از آن‌که پرداخت مبلغ یا مبالغ موصوف موضوع دستور قضایی یا مکاتبات هر یک از مراجع اداری یا انتظامی باشد و نیز اعم از آن‌که رای بدوی یا قطعی در خصوص تخلف به وقوع پیوسته صادر شده باشد یا خیر؛ همچنین صرف‌نظر از آن‌که وال‌گلد قانوناً مکلف به جبران خسارت به‌عمل آمده باشد یا خیر.

۵. تعلیق و انسداد حساب کاربری و توقف تراکنش: وال‌گلد این حق را دارد که در مواردی مشخص نسبت به تعلیق یا انسداد حساب کاربری یا توقف تراکنش‌ها اقدام نماید. در صورت تعلیق یا مسدودسازی حساب کاربری یا توقف تراکنش، وال‌گلد، نوع محدودیت و علت آن –در صورت امکان و محرمانه نبودن– را به اطلاع کاربر می‌رساند و تحقیقات اولیه در مورد حساب کاربری را انجام خواهد داد. در این راستا کاربر موظف خواهد بود که همکاری کامل با وال‌گلد را به عمل آورد. پس از انجام اقدامات لازم قانونی و اداری و در صورت امکان، محدودیت‌های موضوع این ماده در سریع‌ترین زمان ممکن، برداشته خواهد شد.
۵.۱. تعلیق و انسداد حساب کاربری: وال‌گلد مانند هر بستر برخط دیگری هیچ‌گونه مسئولیتی در مورد اقدامات و فعالیت‌های غیرقانونی کاربر و یا اشخاص ثالث ندارد و خود را موظف به رعایت قوانین کشوری می‌داند. در صورت وجود ظن معقول و متعارف در ارتباط با تراکنش‌های مشکوک یا اطلاع دقیق از وجود این دست اقدامات، تخلف کاربر از قوانین و مقررات کشوری و مفاد این موافقت‌نامه یا شرایط اختصاصی، بدون اینکه خدشه‌ای به حق وال‌گلد در پیگیری موضوع در مراجع دارای صلاحیت (اعم از حقوقی، کیفری و اداری) وارد شود، وال‌گلد این حق را دارد که حساب کاربری را مسدود و یا معلق نماید و کاربر حق هرگونه اعتراض را در این خصوص را از خود سلب و ساقط می‌نماید. همچنین در صورتی که فروض قانونی غیر کیفری ایجاب کند (مانند مواردی که در بند ۵.۱.۲ تصریح شده است)، وال‌گلد نسبت به تعلیق یا انسداد حساب کاربری اقدام خواهد کرد. در صورت تعلیق یا مسدودسازی حساب کاربری، کاربر نمی‌تواند از کیف پول ریالی یا کیف اندوخته طلای خود استفاده کند و هیچ عملیاتی اعم از واریز، انتقال یا برداشت انجام دهد.
۵.۱.۱. تعلیق و انسداد ناشی از تخلف کاربر از موارد قانونی و موافقت‌نامه: در موارد ذیل وال‌گلد می‌تواند حساب کاربری کاربر را معلق یا مسدود ساخته یا مبادله یا هرگونه تراکنشی که از طرف کاربر درخواست شده است را باطل سازد و به طور موقت یا دائمی مانع استفاده‌ کاربر از هرگونه خدمات ارائه‌شده توسط وال‌گلد شود:
الف. چنانچه کاربر به سن قانونی (۱۸ سال کامل خورشیدی) نرسیده یا از اهلیت قانونی برخوردار نباشد (مگر در صورت معرفی ولی خاص یا قیم قانونی و ارائه مدارک اثبات‌کننده ولایت یا قیمومت).
ب. تلاش برای ایجاد حساب کاربری از طریق ارائه‌ اطلاعات شخصی دیگران توسط کاربر از قبیل نام و نام‌ خانوادگی یا نشانی ایمیل.
پ. استفاده از حساب کاربری به عنوان حساب اجاره‌ای.
ت. عدم وارد کردن اطلاعات صحیح و لازم یا وارد کردن اطلاعات نادرست در زمان ایجاد حساب از سوی کاربر.
ث. نقض و عدم رعایت قوانین و مقررات کشور و نیز هر یک از مقررات و شرایط مندرج در این موافقت‌نامه یا شرایط اختصاصی.
ج. درخواست هر یک از مراجع و ارگان‌های دارای صلاحیت اعم از محاکم قضایی و پلیس فتا جمهوری اسلامی ایران یا در صورت وجود بیم وقوع جرم.
چ. در خطر بودن و امکان ورود لطمه به شهرت تجاری وال‌گلد یا همکاران تجاری وال‌گلد در اثر اقدامات کاربر.
ح. فعالیت غیرقانونی کاربر در بستر وال‌گلد اعم از آنکه که منجر به ورود لطمه یا خسارت به وال‌گلد گردد یا نگردد.
خ. اقدام قانونی و شروع فرایند قضایی میان وال‌گلد و کاربر تا مشخص شدن نتیجه نهایی.
۵.۱.۲. تعلیق و انسداد ناشی از سایر فروض قانونی:‌ سایر فروضی که وال‌گلد حق تعلیق یا انسداد حساب کاربری را داراست، به شرح ذیل است:
الف. در صورتی که کاربر در کیف‌های دارایی خود دارایی نزد وال‌گلد داشته باشد، ۳ (سه) سال هیچ استفاده‌ای از حساب کاربری خود نکند و وال‌گلد نتواند براساس اطلاعات مندرج در حساب کاربری به او دسترسی پیدا کند، ممکن است وال‌گلد مطابق با قانون آن مال را بلاصاحب اعلام کرده و براساس مقررات موجود رفتار نماید.
ب. در صورت فوت کاربر، وال‌گلد به محض اطلاع از این موضوع می‌تواند حساب کاربری او را مسدود نماید و این حق را داراست که تنها پس از ارائه مدارک موثق و قانونی مبنی بر فوت کاربر و پس از رای یا دستور کتبی مراجع دارای صلاحیت، دارایی باقی‌مانده در کیف‌های دارایی کاربر را به وراث یا قائم‌مقام قانونی وی مسترد کند. اشخاص ثالث، ورثه و قائم‌مقام قانونی متوفی حق هیچ‌گونه اعتراضی در این خصوص نخواهند داشت.
پ. در صورت حجر کاربر، وال‌گلد به محض اطلاع از این موضوع می‌تواند حساب کاربری او را معلق نماید و تنها پس از رای یا دستور کتبی مراجع دارای صلاحیت، مطابق رای یا دستور عمل خواهد کرد. قیم بدون داشتن دستور کتبی از مراجع دارای صلاحیت حق هیچ‌گونه درخواست اعم از دسترسی و یا مسدود ساختن حساب کاربری را نخواهد داشت.
ت. در صورت ورشکستگی کاربر، وال‌گلد به محض اطلاع از این موضوع می‌تواند حساب کاربری او را معلق نماید و تنها پس از رای یا دستور کتبی مراجع دارای صلاحیت، مطابق رای یا دستور عمل خواهد کرد. مدیر تصفیه بدون داشتن دستور کتبی از مراجع دارای صلاحیت حق هیچ‌گونه درخواست اعم از دسترسی و یا مسدود ساختن حساب کاربری را نخواهد داشت.
۵.۲. توقف تراکنش: وال‌گلد می تواند کلیه سفارش‌ها و تراکنش‌ها با شرایط ذیل را ممنوع یا متوقف کند و کاربر حق اعتراض علیه وال‌‌گلد را در این مورد از خود سلب و ساقط می‌کند. موضوع و علت ممنوعیت -در صورت امکان و محرمانه نبودن- به کاربر اعلام خواهد شد.
الف. درخواست هر یک از مراجع و ارگان‌های دارای صلاحیت از قبیل محاکم قضایی و پلیس فتا جمهوری اسلامی ایران.
ب. بالا بودن مبلغ سفارش یا تراکنش از نظر وال‌گلد یا عدم همخوانی سفارش یا تراکنش با تاریخچه حساب کاربری به صورتی که تراکنش از نظر وال‌گلد مشکوک تلقی شود.
پ. فرضی که کاربر مرتکب جرم شده یا مظنون به تملک عواید از محل ارتکاب جرم باشد.
ت. در مواردی که محدود کردن استفاده از خدمات، براساس سیاست عملیاتی وال‌گلد ضروری تشخیص داده شود.

۶. داده‌های شخصی: وال‌گلد به حریم خصوصی کاربران خود احترام می‌گذارد و خود را متعهد به حفاظت از داده‌های شخصی آن‌ها می‌داند. از آنجایی که جمع‌آوری و پردازش داده شخصی بخش غیرقابل اجتنابی در ارائه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات است، وال‌گلد با دریافت رضایت کاربران، رعایت قوانین و مقررات کشور و آگاهی از اهمیت حفاظت از داده‌های شخصی، نسبت به جمع‌آوری و پردازش داده‌های شخصی اقدام می‌کند.
۶.۱. جمع‌آوری و پردازش:‌ داده‌هایی که به تنهایی یا در ترکیب با داده‌های دیگر، معرف یک شخص حقیقی زنده بوده یا به شناسایی یک شخص حقیقی زنده منجر گردد، به عنوان داده‌ شخصی شناخته می‌شود. با استفاده از بستر وال‌گلد، کاربر به صراحت و با آگاهی کامل رضایت خود را برای انجام اقدامات ذیل نسبت به داده‌(های) شخصی متعلق به وی که در طول فرایند ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری و در بازه زمانی استفاده از بستر وال‌گلد، به طرق گوناگون در اختیار وال‌گلد قرار می‌دهد («داده شخصی»)، اعلام می‌دارد:
الف. جمع‌آوری، ذخیره، استفاده، توزیع، تجزیه‌وتحلیل، ترکیب با داده‌های دیگر، انتقال یا هر نوع عملیات دیگر مطابق با الزامات و قوانین مقررات کشور در خصوص استفاده از داده شخصی.
ب. قرار دادن داده شخصی در اختیار شرکت مادر، شرکت‌های وابسته و مرتبط با وال‌گلد و همچنین همکاران تجاری وال‌گلد که در ارائه خدمات به کاربر با وال‌گلد به صورت مستقیم و غیر مستقیم همکاری می‌کنند، با اهدافی چون توسعه، گسترش و ایجاد محصولات و خدمات نوین برای کاربران و سایر ذی‌نفعان، با رعایت الزامات و قوانین و مقررات کشور در خصوص استفاده از داده شخصی.
۶.۲. استفاده از کوکی‌ها: وال‌گلد ممکن است از کوکی‌ها (cookies) در جمع‌آوری اطلاعات بازدیدکنندگان بستر وال‌گلد استفاده کند. کوکی فایلی است که به درخواست یک سایت، توسط مرورگر ایجاد می‌شود و به سایت امکان ذخیره بازدید‌های شما و مناسب‌سازی آن‌ها را می‌دهد.
۶.۳. حفاظت از داده‌های شخصی: اطلاعاتی که کاربر در طول فرایند ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری و در بازه زمانی استفاده از بستر وال‌گلد در اختیار وال‌گلد قرار داده است، کاملاً محفوظ خواهد ماند و به هیچ شخص یا سازمان دیگری ارائه نخواهد شد؛ مگر در راستای مطابقت عملکرد وال‌گلد با قوانین و مقررات کشور و یا دستور مراجع و ارگان‌های مذکور در این موافقت‌نامه. در این موارد هیچ‌گونه مسئولیت قانونی برای جبران خسارت یا موارد دیگر برای وال‌گلد وجود ندارد و کاربران با استفاده از بستر وال‌گلد اعلام رضایت خود در این خصوص را با صراحت اعلام می‌دارند.

۷. میزان مسئولیت: تلاش وال‌گلد ارائه‌ خدمات به صورت ۲۴ (بیست و چهار) ساعته در طول هفته است. وال‌گلد تضمین نمی‌کند که تمام خدمات بدون وقفه و دقیق باشد. در این راستا:
۷.۱. در صورت وقوع حادثه‌ و ایجاد وقفه در خدمات، وال‌گلد متعهد است مشکل را تا حد ممکن مرتفع نموده و ارائه‌ خدمات را از سر گیرد. در این حالت کاربر می‌تواند درخواست دریافت خدمات خود را مجدداً ارائه کند. وال‌گلد مسئول زیان ناشی از این وقفه زمانی نخواهد بود.
۷.۲. وال‌گلد هیچ‌گونه مسئولیتی راجع به تاخیر یا تراکنش ناموفق ایجادشده در انجام سفارش به علت موجودی ناکافی، نقص یا هرگونه مشکل مربوط به سیستم بانک پذیرنده ندارد.
۷.۳. وال‌گلد تضمین نمی‌کند که در همه حال قادر به ارائه خدمات موضوع سفارش کاربر باشد و ممکن است به دلایل گوناگون، از جمله وجود مشکل برای همکاران تجاری وال‌گلد، ارائه خدمات حتی پس از واریز وجه توسط کاربر مقدور نباشد. در این حالت وال‌گلد در زمانی متعارف وجه پرداختی کاربر را عودت خواهد داد. وال‌گلد مسئول زیان کاربر در فرض تصریح‌شده در این بند و پرداخت خسارت به کاربر نخواهد بود.
۷.۴. در صورت ورود خسارت به بستر وال‌گلد در اثر فعالیت‌های غیرقانونی کاربر، وال‌گلد می‌تواند طبق قانون نسبت به طرح دعوا در مراجع قضایی و اداری علیه کاربر و مطالبه‌ خسارت اقدام نماید.
۷.۵. برای ارائه‌ بهتر خدمات، ممکن است اعلامیه‌های مربوط به استفاده از خدمات علاوه بر انتشار در شبکه‌های اجتماعی که وال‌گلد در آن‌ها حساب کاربری دارد، به صورت موردی از طریق ایمیل یا پیامک برای کاربر نیز ارسال شوند.
۷.۶. در صورت وقوع خطای سیستمی در استفاده از خدمات از جمله برنامه‌ها، وال‌گلد می‌تواند اطلاعات نادرست ناشی از خطا را حذف و اطلاعات صحیح را اعمال نماید.
۷.۷. وال‌گلد صحت اطلاعات شخصی کاربر را تضمین نمی‌کند و به محض اطمینان از عدم صحت آن می‌تواند حساب کاربری را مطابق با ماده ۵ معلق یا مسدود سازد.
۷.۸. هرگونه پیامد مالیاتی ناشی از تراکنش‌های کاربران به عهده خود آنان خواهد بود و وال‌گلد هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.
۷.۹. وال‌گلد تنها در محدوده موارد تصریح‌شده در این موافقت‌نامه در مقابل کاربر مسئول است و در مواردی که صراحتاً عدم مسئولیت وال‌گلد در این موافقت‌نامه ذکر شده، یا مسکوت مانده و نیز موارد ذیل مسئولیتی ندارد:
الف. در فرضی که خدمات در اثر اقدام یا عدم اقدام کاربر دچار مشکل شود.
ب. خسارات ناشی از مشکلات مربوط به فرایند ورود به خدمات و استفاده از آن.
پ. خسارات ناشی از دسترسی غیر قانونی شخص ثالث به سرور و استفاده غیر قانونی از آن.
ت. ضررهای ناشی از انتقال و انتشار هرگونه بدافزار از سوی شخص ثالث.
ث. ضررهای ناشی از استفاده شخص ثالث از خدمات، خسارات ناشی از دور زدن، حذف یا نابودی اطلاعات ارسال‌شده.
ج. ضررهای ناشی از قصور در ارائه خدمات ارتباطی توسط بستر ارائه‌دهنده خدمات به وال‌گلد، به ویژه مواردی که ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی، موجب ناتوانی وال‌گلد در ارائه‌ خدمات به کاربران شود.
چ. ضررهای ناشی از موارد غیرقابل پیش‌بینی و غیر قابل‌کنترل از قبیل جنگ، آتش‌سوزی، زلزله و سایر بلایای طبیعی و موارد اضطراری ملی.
ح. مواردی که سرورها برای ارائه‌ یا توسعه خدمات قطع شود یا از دسترس خارج شوند.
خ. سایر خسارات که به طور عمده ناشی از فعل یا ترک فعل وال‌گلد نباشد.
۷.۱۰. اعضای هیئت مدیره، مدیران، مشاوران و کارکنان وال‌گلد و افرادی که به هر نحو در وال‌گلد اشتغال دارند، هیچ مسئولیت قانونی (از جمله مسئولیت کیفری) در قبال خسارات و/یا زیان‌های ناشی از اقدامات کاربر ندارند.
۷.۱۱. وال‌گلد مسئول سود و زیان یا شهرت تجاری حاصل از فعالیت کاربر در بستر وال‌گلد نیست.
۷.۱۲. کاربر اظهار می‌دارد در صورتی که وال‌گلد به موجب حکم قطعی محاکم دادگستری یا مراجع داوری، مسئول جبران خسارت به نفع کاربر باشد، وال‌گلد می‌تواند در چارچوب دستور صادرشده، مبلغ خسارت را به کیف پول ریالی یا کیف اندوخته طلا کاربر، که تعلق آن به آن کاربر مورد تایید است، پرداخت نماید.

۸. هزینه‌ها: استفاده از بستر وال‌گلد مستلزم تقبل هزینه‌های مشخصی توسط کاربر است:
۸.۱. کارمزد خدمات وال‌گلد و هزینه عملیات: کارمزد خدمات وال‌گلد و هزینه عملیات به صورتی که در هنگام ثبت سفارش و تراکنش با نرخ مشخص نشان داده شده است، به صورت خودکار از کیف‌های دارایی کاربر برداشت می‌شود.
۸.۲. سایر هزینه‌ها: هرگونه کارمزد، کمیسیون و هزینه دیگری که توسط همکاران تجاری وال‌گلد برای ارائه خدمات مجزا از خدمات ارائه‌شده در بستر وال‌گلد یا توسط سیستم بانکی جهت نقل‌وانتقال پول از کاربر کسر یا به کاربر تحمیل می‌شود و حسب مورد هرگونه مالیات و کسورات دیگر، بر عهده کاربر خواهد بود و وال‌گلد هیچ‌گونه مسئولیتی راجع به این گونه هزینه‌ها ندارد.

۹. مالکیت معنوی: تمامی علائم تجاری، طرح‌های گرافیکی، رابط کاربری، رابط بصری، عکس، لوگو، کدهای نرم‌افزاری و ساختار و نحوه بیان و تنظیم مطالب و محتوای موجود در بستر وال‌گلد و شبکه‌های متعلق به وال‌گلد و به طور کلی سایر حقوق و امتیازات مربوطه منحصراً در مالکیت وال‌گلد است و هیچ شخصی حق استفاده از آن را بدون رضایت وال‌گلد ندارد.

۰. اعتبار: اگر هر یک از مفاد این موافقت‌نامه براساس هر قانون لازم‌الاجرا، نامعتبر یا غیرقابل اجرا تشخیص داده شود، این امر بر اعتبار ماده‌ها و بندهای دیگر موافقت‌نامه تاثیری نخواهد داشت و بقیه مفاد موافقت‌نامه لازم‌الاجرا خواهد بود.

۱۱. شرایط اختصاصی: استفاده از برخی از محصولات و خدمات ارائه‌شده در بستر وال‌گلد یا محصولات و خدماتی که با همکاری شرکت‌های همکار وال‌گلد ارائه می‌شود، نیازمند پذیرش قوانین و مقررات مجزا و مختص به آن محصولات یا خدمات است. این قوانین و مقررات مجزا که «شرایط اختصاصی» مختص به آن محصول یا خدمت مورد استفاده کاربر نامیده خواهند شد، به روش‌های گوناگون (از جمله درج در صفحه قوانین وب‌سایت وال‌گلد) به اطلاع کاربر خواهد رسید، بخش جدایی‌ناپذیر این موافقت‌نامه تلقی خواهند شد و پیش از استفاده از آن محصول یا خدمت، می‌بایست توسط کاربر مورد پذیرش قرار گیرد. در این راستا، کاربر با پذیرش این موافقت‌نامه و استفاده از محصولات و خدمات دارای شرایط اختصاصی، رضایت و آگاهی خود را به مفاد شرایط اختصاصی مربوطه اعلام می‌دارد و حق طرح هرگونه ادعایی در خصوص عدم اطلاع از وجود یا مفاد شرایط اختصاصی مربوط به محصول یا خدمت مورد استفاده را از خود سلب و ساقط می‌نماید. همچنین در صورت وجود هرگونه تزاحم، تعارض یا مغایرت بین مفاد این موافقت‌نامه با مفاد هر یک از شرایط اختصاصی، این موافقت‌نامه حاکم خواهد مگر آن که در شرایط اختصاصی مربوطه به نحو دیگری مقرر شده باشد.

۱۲. حل‌ و فصل اختلافات: در صورت بروز هرگونه اختلاف میان کاربر و وال‌گلد، طرفین تمام تلاش خود را برای حل موضوع اختلاف از طریق مذاکره به کار خواهند بست. در این راستا کاربر متعهد به همکاری با وال‌گلد و ارائه اطلاعات لازم و در صورت لزوم شرکت در جلسات حضوری یا برخط خواهد بود. در صورت عدم حصول توافق ظرف ۹۰ (نود) روز تقویمی از تاریخ اعلام کتبی قصد حل اختلاف از طریق مذاکره، کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این قرارداد و یا راجع به آن از جمله انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن به مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ارجاع می‌گردد تا مطابق با قانون اساسنامه و آیین داوری آن مرکز به صورت قطعی و لازم‌الاجرا به‌وسیله داور منفرد حل و فصل شود. داور علاوه بر مقررات حاکم، عرف تجاری ذی‌ربط را نیز مراعات خواهد نمود. شرط داوری حاضر، موافقت‌نامه‌ای مستقل از موافقت‌نامه (شرایط عمومی) استفاده از خدمات وال‌گلد تلقی می‌شود و در هر حال لازم‌الاجرا است.

App Iconنصب اپلیکیشن